Про нас
увійти

Надал хоче знищити ще один спортивний об’єкт. Тепер картингову трасу?

категорія: Інші | дата: 25 04 2014
Надал хоче знищити ще один спортивний об’єкт. Тепер картингову трасу?

Унікальна картингова траса у парку "Топільче" на сьогодні перебуває під загрозою забудови. Її зі всіх сторін обступили новобудови.

Сам міський голова Сергій Надал відмовив у наданні дозволу для вироблення документів на право власності Тернопільському обласному комунальному  центру науково-технічної творчості школярів та учнівської молоді. Громадські активісти та працівники закладу в один голос заявляють, що вже у найближчий час там може розпочатися будівництво зовсім не спортивного об’єкту. Судячи з останніх подій, руки депутатів муніципалітету не здригнуться і вони таки проголосують за знищення траси. Та голова Тернопільської обласної ради Василь Хомінець запевняє, що не допустить забудови і збереже базу для підготовки тернопільських "шумахерів".

Вже сьогодні під стінами Тернопільської міської ради відбудуться перші протести проти масової забудови парків обласного центру. Зокрема, громадяни будуть вимагати зберегти картингову трасу разом з об’єктами технічних видів спорту.

Ще минулого літа на картингову трасу Тернопільського обласного комунального  центру науково-технічної творчості школярів та учнівської молоді завітали землеміри. Тоді працівники закладу обради забили на сполох адже розуміли, що земля під автотрасою надто дорого ціниться. Кілька місяців тому біля самої полотна зі сторони вулиці Шептицького з’явився паркан. Його щоразу намагаються посунути все далі і далі.

— Відгородили і не спитали нашого дозволу, — розповідає колишній завідувач спортивно-технічного відділу центру Олександр Перевалов. — Ми всі були у відпустках. У кінці лише показали якесь судове рішення, про яке ніхто ні словом, ні духом не знав. Будівельник не поцікавилися хоч якимось технічними вимогами до організації змагань. Адже така близькість паркану до траси ставить під загрозу організації хоч якихось заїздів. Навіть тренувальних. На обласні змагання у нас приїжджає більше десяти команд, кожна з яких привозить по чотири картинги. Це майже пів сотні картингів. До того ж, є ще транспорт, на яких приїжджають. А у нас хочуть відрізати всю технічний парк. Де залишати автомобілі? Крім цього, у цій же ж зоні завжди паркувалися швидка та пожежна. Без цього жодні заїзди відбутися не можуть. Що ж зробили новоявлені власники нашої траси? Вони встановили паркан настільки близько від траси, що загородили проїзд автомобілів екстрених служб. У випадку аварії чи нещасного випадку гонку зупинити одразу неможливо. Тому, для прикладу, швидка має виїжджати по обочині.

Згідно правил картингового спорту відстань від траси до твердих споруд на виносах з віражів має бути не менше десяти метрів. У деяких місцях інтервал від залізного паркану складає не більше двох метрів. Залишили будівельники і люк каналізаційний не закритий, глибина якого шість метрів. Після багатьох скандалів закрили лише старими шинами.

Біля і вже на самій території картингової траси ведеться будівництво овочевого ринку. Поки головним замовником його є комунальне підприємство міськради "Підприємство матеріально-технічного забезпечення". Вже у ці дні його працівники разом і землемірами забили нові кілки для подальшого просування паркану у глиб спортивного об’єкту.

— Зовсім нещодавно з’явилися нові колики, — розповідає директор технічного центру Йосип Кохан. — Як нам повідомили, у цьому місці буде новий паркан. Кілочками відзначили кабель, а трактором нову межу паркану. Він буде набагато ближче. А саме у цьому місці віраж, у якому швидкість сягає майже 80 кілометрів за годину.

Будівництво картингової траси розпочалося у 83-ому році минулого століття. За наступні кілька років навколо насадили багато дерев. Тепер сорок з них потрапляють у зону забудови нового ринку. Що з ними буде — питання риторичне.

Це унікальний комплекс з авіа- та автомодельні корти разом з картинговою трасою. Жодне місто не може таким похвалитися. Але наша міська влада та її можновладці постійно хочуть "відтяпати" хоч якийсь кавалок звідси.

З 86-ого року ніхто нічого не робив. Силами працівників центру виконуються лише дрібні роботи. На даний момент у штаті немає жодного робітника з обслуговування траси.

— Ще як головою ОДА був Василь Коломийчук, за його безпосередньої участі, нам скоротили трасу на 50 метрів, — додає Олександр Перевалов. — Кусок землі забрали ніби для центру штучної шкіри, який очолював Бігуняк. У результаті з’явився готель з рестораном, і зовсім не науковий центр. Знищену частину траси відновили, та застелили неякісний асфальт, який до цього часу майже зійшов. Крім того, своєю спорудою перегородили меліоративні канали, вода почала застоюватися і вже на самій трасі почали рости лози. Потім ще велику будку електричну будку дочепили.

Теперішнє керівництво Тернопільської обласної ради вперше за часи незалежності України таки знайшло можливість виділити кошти на оформлення документів на трасу. До того все функціонувало ще на паперах з 80-их років минулого століття. Та міська влада таку ініціативу зустріла без жодного ентузіазму.

— Мій заступник Олег Шишковський та методист центру Володимир Олійник із заявою на виготовлення документів на право власності на земельну ділянку під трасою були всюди, — зауважує Йосип Кохан. — Їх всюди "футболили". Відповіли лише коли відправили замовним листом. Міський голова Сергій Надал відмовив у праві узаконити нашу територію.

Пан Надал керувався рішенням виконкому ще 2002 року, де визначені межі парку "Топільче". Очільник міста дав дозвіл лише узаконити право власності на колись покладений асфальт довжиною 1260 і шириною 6 метрів. Хоча насправді, довжина траси становить всього 700, а ширина від шести до дванадцяти метрів.

Йосип Кохан має ще один документ у свою  користь. Рішення сесії Тернопільської міської ради від 5 жовтня 2012 року № 6/25/8 про затвердження проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території рекреаційного призначення — парку "Топільче". Згідно цього документу, Тернопільський обласний комунальний центр науково технічної творчості учнівської молоді має у своїй наявності 2,5896 гектара земель громадського призначення.

На тренування до обласного центру ледь не щотижня приїжджають картингісти з Чорткова, Козови, Великого Глибочка, Гусятина тощо. На відміну від всіх пристосованих майданчиків, ця траса є безпечна завдяки досить широким трав’яним смугам. Тепер, після встановлення металевого паркану у безпосередній близькості, потрібно відбійники ставити. Напевне, що з використаних шин.

Незважаючи на вже наявну забудову картингової траси, громадські активісти намагаються втримати її у належному стані власними силами. Вже кілька тижнів активісти з Тернополя, Бучача, Заліщик та інших населених пунктів латають покриття. До цієї справи долучаються і батьки учнів. Громадську ініціативу очолив згаданий Олександр Перевалов. Він від самого початку існування траси розвивав картинг. Та зараз звільнився.

— Після 25-ти років роботи далі працювати вже не можу, — зітхає він. — Держава нічого не дає ні для навчального, ні для тренувального процесу. А симулювати роботу не маю бажання. Хочу задати нашому пану меру питання: чому з п’яти секцій картингу у місті не залишилося жодної?  Міська станція юних техніків ліквідували цей вид. Адже це не вигідно. Дуже важко. Чому не відновлюють обіцяний водомоторний спорт? Можна ж на базі обласного центру все це зробити. Є ж приміщення. Я сам дуже люблю швидкісні човни.

Активність громади ледь не всієї області чомусь зовсім не підтримує місцева міська влада. Сусідній овочевий ринок, який так активно розбудовується, ще й активно забруднює всю територію спортивної траси. Після передвеликоднього суботника сміття звідси вивозилося тонами. Керівнику відповідного комунального підприємства пану Фляку неодноразово робилися приписи. Але і після цього територію ніхто не хоче прибирати. Навіть придумали приховану хвіртку прямо на трасу. Звідти не тільки сміття викидають, але і спорожнятися ходять. На території ринку туалет платний, тому всі сюди ходять.

— То це обличчя міської ради?, — задав питання самому собі у кінці розмови Олександр Перевалов.

 — Я цю інформацію взнаю від вас, і тому не володію ситуацією, — зауважив у коментарі для Свободи голова Тернопільської обласної ради Василь Хомінець. — Як голова обласної ради, зроблю все, щоб це місце не забудовувалося. Попередньо був переконаний, що картингова траса перебуває на балансі одного з комунальних підприємств очолюваної мною обласної ради. На жаль, міська рада навіть не повідомила нас про те, що наше майно вже не належить нам. Перше, що зроблю з цього приводу, це вислухаю інформацію від директора центру науково-технічної. Після цього винесу цю проблему на розгляд депутатської комісії. Навіть якщо виникне у когось бажання поліпшити щось на трасі, то тільки у форматі спортивної споруди. Але я проти будь-якої забудови.

Читайте найцікавіші новини спорту у Facebook