Тернопільський мотоспорт ще живий!
Тернопільські спортсмени у 2012 році здобували призові місця як на всеукраїнських, так і на міжнародних змаганнях. Наш клуб "Збруч-мото" став переможцем у командних змаганнях з кантрікросу. Вже у березні стартує перший етап чемпіонату України з мотокросу.
Мотоспорт на Тернопіллі ще не має такої популярності, як, приміром, футбол. Однак за видовищністю він жодним чином не поступається грі мільйонів.
Про перші кроки до відродження мотоциклетного спорту в нашому краї читачам "RIA плюс" розповідає голова обласного осередку федерації мотоциклетного спорту України Олександр Уточкін.
— Коли і як створили обласну федерацію мотоспорту?
— До 2009 року у Тернополі були хлопці-аматори, які не виступали професійно. У 2010-му спортсмени почали гуртуватися, створювати клуби. І саме тоді відбулися перші спроби наших спортсменів взяти участь у чемпіонаті та Кубку України.
У 2011-му ми створили клуб "Збруч мото". На той час його членами були дев'ять осіб, які могли брати участь у всеукраїнських чемпіонатах і кубкових змаганнях. Саме тоді виникла думка створити федерацію мотоциклетного спорту в області, яка займалася б всіма питаннями професійно. Відтак у 2012 році ми створили осередок федерації мотоциклетного спорту, який відразу запрацював доволі активно. Минулоріч спортсмени з Тернопільщини брали участь як у внутрішніх змаганнях, так і за кордоном. Зокрема наші земляки змагалися у Польщі, Словаччині, де здобували призові місця.
— Які існують дисципліни у мотоспорті?
— Дисциплін кілька. Це — суперкрос, мотокрос, кантрікрос, ендуро та фристайл. Є також кільцеві перегони і спідвей. Однак ми займаємося і беремо участь лише у двох видах — мотокросі та кантрікросі. Минулоріч саме наш клуб "Збруч мото" став переможцем у командних змаганнях з кантрікросу.
— Очевидно, такий вид спорту потребує чималих затрат...
— Ми використовуємо переважно професійні спортивні кросові мотоцикли. До прикладу, ціна мотоцикла з об'ємом двигуна 50 кубічних сантиметрів — 3000 євро. Відповідно, зі збільшенням потужності мотоцикла — зростає й ціна. Звичайно, кошти йдуть і на обслуговування, і на екіпірування спортсмена — шолом і захист-боти.
— Чи є на Тернопільщині траса для проведення таких змагань?
— Єдина така траса розташована у селі Мислова, що у Підволочиському районі. Створили її у 2011-му. Коли ми вже освоїлися у цьому спорті, набули певного досвіду, вирішили облаштувати таку трасу для проведення як всеукраїнських, так і європейських змагань. Її довжина — 1680 метрів. Тоді й провели на цій трасі перші товариські змагання.
— Які плани на 2013-й у вашої федерації?
— У березні стартує перший етап чемпіонату України з мотокросу, який відбудеться у Донецьку. У цій дисципліні ми плануємо виступити частково. Основний акцент хочемо зробити на збереження лідерства у кантрікросі. Змагання у цій дисципліні розпочнуться у середині квітня. Перший етап теж пройде у Донецьку. Звісно, виступатимемо і в Кубку України, в в змаганням у Західному регіоні, де також сподіваємося здобути перемогу.
— Що потрібно для занять таким екстримальним видом спорту?
— В області поки що немає секції чи школи мотоциклетного спорту. Оскільки такий спорт — доволі затратний, то не всі мають змогу ним займатися. Головне — бажання та наявність власного спортивного інвентарю. У нас є тренувальний план, за яким ми займаємося. Спонсорів ще немає, а відтак охочих займатися ми не можемо забезпечити технікою. Уже ведемо активні перемовини з міською владою, щоб нам виділили територію, де плануємо облаштувати мототрек, проводити змагання. Можливо, у Тернополі скоро з'явиться своя школа мотоциклетного спорту.